Total de visualitzacions de pàgina:

24 de febr. 2013

Jocs matemàtics !!!

Per treballar la noció de grafia-quantitat ho podem fer mitjançant diferents jocs matemàtics, ja que mitjançant la manipulació, el joc ... els nens i nenes van assimilant els diferents conceptes que anem treballant.

Però "¿Qué necessita el nen/a per a construir el raonament lógic- matemàtic?"
 La resposta  és observar, vivenciar, manipular, jugar, .... mitjançant tot tipus de materials.

Aquí teniu alguns exemples per treballar amb els infants el concepte de grafia i quantitat, mitjançant la manipulació i l'experimentació.

Juguem amb les targetes:

Donem als nens/es diferents targetes amb la grafia i la quantitat corresponent.
Un nen/a de l'aula ens diu un nº que els seus companys/es hauran de buscar.



Associar quantitat - grafia:

Aquest joc, primer es treballa amb mig grup i un cop els nens/es ja en saben el mecanisme ho podem fer per parelles.
Necessitem una cartolina de color, grafia dels números (podem fer servir els imantats) i xapes.
Un nen tria un número, el que ell vulgui, i el seu company/a posa la quantitat corresponent. Va molt bé fer aquest joc en parelles perquè així els nens s'ajuden mútuament i generalment dóna molts bon resultats.


Experimentem amb les grafies :

Amb una safata i farina fem el traç dels números.
 A més ho podem fer moltes vegades i si no ens surt prou bé es pot borrar fàcilment veritat ?
 Als infants els hi encanta.



Jocs amb pinces :

Donem uns números de fusta i amb les pinces col.loquem la quantitat indicada.
A més de fer un treball d'associació al treballar amb les pinces també treballem la psicomotricitat fina.



18 de febr. 2013

Fem un lapbook !!!!

Avui us voldria mostrar com ens pot quedar un lapbook un cop  està acabat !!!!

Un cop ja tenim la base del lapbook i  ja tenim clar el tema que volem treballar en ell podem anar recopilant informació  en forma de retallables, fotografies, dibuixos.... que enganxarem a la base o bé podem fer finestretes, llibrets, desplegables .... que podem enganxar en el nostre lapbook.

A la xarxa podem trobar diferents tutorials que ens mostren diferents tipus de lapbooks i així fer-nos una idea de tot el que hi podem treballar.

Aquí en teniu algun exemple:




.Ja podeu veure que hi podem treballar qualsevol tema !!!!!

I aquí us mostro com va quedar el nostre lapbook de " LA LLUNA" un cop finalitzat .

PORTADA
 
 
 
INTERIOR ( un lateral)
 

 
INTERIOR ( Part central)
 

 
INTERIOR (lapbook complert)
 
 
Us animeu a fer-ne un ????
 

13 de febr. 2013

Arribada a la lluna !!!!!!!!!!!

Un projecte que normalment es treballa ,sobretot  a P5 , a les escoles  és l'espai, els planetes, la lluna, l'univers ..... ja que els nens i nenes d'aquesta edat tenen molta inquietud per aquests temes i en volen aprendre un munt de coses !!!

Si treballeu la lluna com a cloenda del projecte podeu fer aquest bonic mural !!!!

Dibuixem mitja lluna i la pintem amb pintura platejada, al voltant pintem el cel de color negre.


Amb pintura groga fem ditades com si fossin les estrelles


Finalment hi enganxem a sobre els astronautes que han arribat a la LLUNA !!!!


Oi que queda bonic?????

11 de febr. 2013

" Seu blog é uma forura"

Avui comencem un dilluns amb alegria , ja que  " Els Petits Infants" ha rebut aquest premi tant especial !!!!

Un segell ben simpàtic i divertit que més o menys vol dir:

" El seu bloc és una monada"

Des dels " Petits Infants" voldria donar les gracies a Blanca de "Actividades para Educación Infantil" per fer-me arribar aquest magnífic premi: " GRACIAS SOLETE ".

També voldria agrair a la Txell de " La maleta del precinema a infantil"per haver pensat en el meu espai: Moltíssimes gràcies !!!!!

I com no també agrair a la Carme de "Fer de mestres ", una molt bona amiga blocaire que hagi pensat en el meu espai !!!!!!

Ara toca passar aquest premi a vuit blocs, ufffffffff que complicat !!!!

 La veritat és que per la xarxa podem trobar espais magnífics i tots us merexerieu aquest premi però avui aquest premi és per ........................................

Mireia de " Món Infantil"

Laura de " Ses meves feinetes"

Marisol de "Pintalalluna".

Joel de "Educació i les TIC"

Espe de "Plastiquem"

Carme de "Fer de mestres"

Marta de "Fent i desfent"

Olga de " Petits grans artistes "

Espero que us agradi aquest segell perquè realmant és una MONADA !!!!

7 de febr. 2013

La Quaresma !!!!!!

Després dels dies de festa, gresca, consignes, disfresses i disbauxa que ens ha manat el Rei Carnestoltes, arriba la Quaresma.
 
El mateix dia que acaben les festes de carnaval, concretament , el Dimecres de Cendra, comença un període de quaranta dies, que just són els dies que falten pel Diumenge de Pasqua.
 
A l'escola representem aquest periode amb l'arribada de la Vella Quaresma !!!
 
Però qui és la Vella Quaresma?
 
Es tracta d’una dona vella i arrugada, amb un mocador al cap, i amb una característica molt peculiar: té 7 cames. Tantes cames com setmanes falten perquè arribi la Setmana Santa.
La seva missió és procurar que els més menuts no mengin carn, i per això sempre porta un o dos bacallans a les mans, per tal de donar peix a la mainada.
 
 
Cada setmana,generalment ho fem el divendres , cal tallar-li una cama fins haver completat les 7 cames i d'aquesta manera arribem a la Pasqua !!! 
 
A la Vella Quaresma  li han dedicat algunes cançonetes entre elles:
 
 
 
.
                                                  Amb la música de la "cucaracha"
 
 
 
Una altra cançoneta :
 
 
.

I per acabar una fantàstica il.lustració de la Vella Quaresma de Pilarín Bayès


Source: pilarin.cat via Idees on Pinterest

I ara ens toca esperar a la Vella Quaresma que ben aviat arribarà !!!!!!!!!!!!!!!

3 de febr. 2013

Les rutines !!!!!!


. El treball dels hàbits i les rutines és fonamental en l'educació infantil, perquè ajuda a potenciar l'autonomia i la socialització dels infants, així com a millorar les pautes i la responsabilitat en el treball.

Entenem per rutina l'hàbit de fer alguna cosa de manera mecànica, sistemàtica i continua al llarg de la jornada escolar.

.
 Els nens i nenes quan arriben a l'aula seuen a la rotllana i així comencem el treball de les rutines:
BON DIA : Tots plegats ens saludem i ens diem "BON DIA". Va molt bé fer-ho mitjançant alguna cançoneta. Podeu fer servir alguna d'aquestes:
Cançonetes del BON DIA
 
.
 
 
 



LA LLISTA: L'encarregat és el nen/a que passa la llista diàriament. Amb aquesta activitat prenem consciència del propi nom i del nom dels companys/es. Per tant treballem d'una manera molt propera als infants tot el llenguatge verbal tant a nivell oral com escrit.
Amb aquesta activitat hi podem lligar aspectes relacionats amb el llenguatge matemàtic: comptar quants nens/es hi ha a l'aula, quants nens/es s'han quedat a casa, quants es queden al menjador ...

 
EL TEMPS :Podem  introduir aquesta rutina mitjançant una cançoneta.

 

  Tot seguit  l'encarregat mira per la finestra quin temps fa !!!! A partir d'aquesta activitat podem treballar la climatologia, les estacions , la estadística ....
 
CALENDARI: Introducció dels dies de la setmana, els mesos, ...


 
 
També podem treballar el números, la tira numèrica, escriptura de la data.... Adaptant-lo als diferents nivells d'infantil.
 
CONVERSA: Un cop fetes aquestes rutines és important fer una estona de conversa per tal de potenciar el llenguatge oral. En aquesta estona els nens/es poden expressar lliurement històries viscudes, sentiments, opinions, estats d'ànims .....
 
ESMORZAR: Cal donar importància a l'estona de l'esmorzar ja que és importat treballar tot un seguit d`hàbits: seure correctament a la cadira, rentar-se les mans abans de menjar, potenciar un esmorzar sa i saludable ...

 
 
COMIAT: A l'hora del comiat podem fer un petit repàs de les diferents activitats que hem fet durant la jornada escolar, que ens ha agradat i que no ens ha agradat, .... i acomiadar-nos amb alguna cançoneta.
.