23 d’ag. 2013

Alts Pirineus !!!!!

Uns dies de descans i de desconexió total pels Alts Pirineus francesos.
Ideal per carregar les piles i agafar forces pel nou curs escolar !!!!!
Paisatges meravellosos, aigua per tot arreu, pastures, tranquilitat...... Ideal !!!!!

Aquí us deixo un petit recull fotogràfic del nostre viatge !!!!!!

Disfruteu del paissatge !!!!!!


Cauterets / Pont d'Espagne
 


 
 
Lac de Gaube
 

 
Gavarnier
 

 
Lac d'Estaing
 


 
 
 


13 d’ag. 2013

Amb paper de cuina !!!!!!!!

Avui , tarda d'estiu plujosa, ha estat una tarda d'estar per casa .
Després d'uns quants jocs de taula, mirar una estoneta els dibuixos, cantar unes cançonetes ... he proposat al meu petit :
Fem un quadre??????
 
 
El primer que hem fet és agafar un paper de cuina, després d'observar-ne els dibuixos i formes que hi trobem, hem decidit resseguir-lo amb retoladors.
 
 
 
Li ha agradat moltíssim i estava molt concentrat.
 

 
Ell solet anava triant els colors i anava resseguint les formes.
Un bon exercici de traç i ben creatiu.
 
Quan ha decidit que el dibuix estava acabat l'hem enganxat sobre una cartolina negra i hem fet un bonic marc amb diferents formes de goma eva.
 
 

 
Avui només ha volgut enganxar cors !!!!!
 
I aquí en podeu veure el resultat final !!!!!!
 
 
 
Un bonic quadre que ràpidament ha volgut anar a penjar a la seva habitació.
 


7 d’ag. 2013

Mandales !!!!!

Avui us volia deixar un petit recopilatori de mandales ben estiuenques.
Als infants el hi encanten i són un bon recurs de relaxació.
L'Anna en el seu bloc petitmonblogger.blogspot.com ens va deixar la informació que donen als pares respecte a aquest recurs i com que em va agradar moltíssim aquí la teniu:


El significat literal de MANDALA és cercle. Un MANDALA és un dibuix o pintura sovint amb trets geomètrics, però aquests trets poden simplificar-se o convertir-se en senzills dibuixos en els mandales per infants. Les mestres d'Educació Infantil les utilitzem com a recurs didàctic donat el seu valor pedagògic.
El MANDALA motiva funcions expressives, relaxants i d'exploració, i permet als infants mostrar la seva creativitat pintant segons les seves preferències, vivències, sentiments i necessitats. Pintar un manadala fomenta la creativitat, desenvolupa els sentits, la capacitat de percepció, la iniciativa personal i estimula la imaginació.
Per pintar un MANDALA és aconssellable seguir uns passos:
- l'infant ha d'escollir el dibuix que més li agradi.
- l'ambient ha de ser tranquil i relaxat.
- ha de disposar de molt retoladors, colors, ...
- pot pintar el dibuix al seu gust.
- si el mandala no s'acaba es guardarà, no se'n començarà un altre fins acabar-lo.
- a casa pot ser una activitat relaxant molt eficaç.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 d’ag. 2013

El nostre petit fons del mar !!!!!!!

Aquest matí, amb el meu petit de 3 anys, hem vogult crear  el  nostre propi fons marí.

La idea ja us la vaig presentar en l'entrada anterior,dins la web www.lasmanualidades.com d'on podem treure un munt d'activitats per fer amb els nostres petits.

Així que de bon matí, que no feia tanta calor, hem sortit al jardí per remenar, experimentar, provar ....

El primer agafar la nostra caixa de petxines, tot un TRESOR !!!!

 
Hem fet tot un joc previ de classificar : les grans que sabia segur que no hi cabien a l'ampolla i les petites amb les que fariem el nostre petit mar.
Però que passa amb les mitjanes????? Hi entren????? La seva resposta: Ho provem !!!!!!!
 
 
Aquesta no entra !!!! La posem amb les grans !!!!
 
S'hi ha estat una bona estona classificant,provant, mirant si entrava o no...... i a més estava encantadíssim.
 
Finalment ha triat totes  les petxines i pedretes que volia posar dins l'ampolla.
 
 
 
 
Tot seguit hem fet l'aigua del mar. Hem barrejat  l'aigua amb una miqueta de pintura blava.
 
 



 
I cap a dins de l'ampolla !!!!!
 
 
Tot seguit un toc màgic i ben brillant que com us podeu imaginar l'hi ha encantat:
PURPURINA !!!!
 
 
Un cop fets tots aquests passos calia posar tota la tria de petxines i pedretes dins l'ampolla.
 
Doncs som-hi !!!!!
 
 
 
Finalment posar-hi oli. Segons vaig llegir és millor posar oli per després del bany que li posem als nens petits, suposo perquè no te color, però  com que a casa no en tenia ho hem fet amb oli d'oliva.
 
 
Uauuu l'oli no es barreja amb l'aigua, ha fet un gran descobriment!!!!!
A casa, amb ell, encara no ho haviem fet cap vegada i ha quedat meravellat !!!!!!
 
I aquí en podeu veure el resultat final, per fer-ho ell tot solet li ha quedat la mar de bé veritat?????
 

 
Sense cap mena de dubte un gran matí ple de descobriments i experimentació !!!!!!!